Urząd Stanu Cywilnego w nowej siedzibie

Informujemy, iż od dnia 22 stycznia 2020 Urząd Stanu Cywilnego znajduje się w nowej siedzibie. 

 

Do załatwiania spraw zapraszamy do budynku Urzędu Miejskiego w Iłowej przy ulicy Żeromskiego 27 – pokój nr 1 na parterze. Informujemy także, iż numer telefonu pozostał bez zmian: 68 368 14 16.

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:

  • rejestracja stanu cywilnego w księgach stanu cywilnego w formie aktów urodzenia, małżeństwa i zgonu,
  • aktualizacja rejestru PESEL,
  • występowanie o nadanie numeru PESEL w przypadku urodzenia na terenie Gminy,
  • odtwarzanie aktów stanu cywilnego,
  • wpisywanie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do prowadzonej przez Urząd księgi stanu cywilnego,
  • wydawanie odpisów skróconych i zupełnych aktów stanu cywilnego i zaświadczeń o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku, prowadzenie ewidencji wydanych odpisów wraz z ewidencją pobranej opłaty skarbowej,
  • wydawanie zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
  • występowanie do sądu w sprawach unieważnienia, sprostowania lub ustalenia treści aktu stanu cywilnego,
  • uzupełnienie aktu stanu cywilnego, gdy nie zawiera danych wymaganych przez prawo o aktach stanu cywilnego w przypadkach gdy uzupełnienie aktu nie należy do sądu lub prostowanie aktu stanu cywilnego gdy zawiera dane niezgodne ze stanem faktycznym,
  • wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa według prawa polskiego,
  • przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
  • wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
  •  wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączającym zawarcie małżeństwa,
  •  występowanie do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
  •  wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
  •  organizowanie uroczystości rodzinnych związanych z jubileuszami długoletniego pożycia małżeńskiego oraz urodzin (powyżej 100 lat),
  •  sporządzanie testamentów.