Aldona Slipaczek-Jurek
tel. 68 368 14 00
e-mail: ilowa@ilowa.pl
Do zadań i kompetencji sekretarza należą w szczególności:
- nadzór nad organizacją pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem dokumentów w urzędzie
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów proceduralnych przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego i skargowego oraz interpelacji, wniosków i zapytań radnych
- zapewnienie zgodności z prawem wydawanych decyzji i podejmowanych działań
- organizacja przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków
- zapewnienie obsługi techniczno-biurowej Rady oraz Komisji
- zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz informacji o charakterze publicznym na terenie gminy
- prowadzenie zbiorów aktów prawnych naczelnych organów władzy i organów gminy
- zapewnienie terminowego przygotowania materiałów na posiedzenia Rady
- koordynacja wykonywania zadań Rady i burmistrza wynikających z aktów prawnych
- nadzór nad prowadzeniem spraw w zakresie szkolenia pracowników urzędu
- organizacja i koordynacja prac związanych z organizacyjno-technicznym przygotowaniem wyborów organów przedstawicielskich i referendum
- nadzór nad gospodarowaniem mieniem urzędu i środkami budżetowymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania
- prowadzenie spraw gminy w zakresie udzielonym przez burmistrza w upoważnieniach
- kierowanie urzędem pod nieobecność burmistrza i zastępcy
- w zależności od potrzeb wykonywanie poleceń burmistrza w zakresie reprezentowania gminy w mediach i w czasie spotkań, narad z udziałem przedstawicieli innych samorządów oraz różnych szczebli władzy
- wydawanie wszelkich wymaganych zaświadczeń i poświadczeń urzędowych.