Informujemy, iż na mocy obowiązujących przepisów, gminy mają obowiązek przyjmowania wniosków o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu składanych drogą elektroniczną, zaczął też obowiązywać ujednolicony dla całego kraju wzór takiego wniosku.

Zmiany w procedurze administracyjnej dotyczącej uzyskiwania pozwoleń na wycinkę wynikają z wejścia w życie 27 stycznia br. zapisów ustawy z dnia 7 października 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców zmieniającej niektóre przepisy ustawy o ochronie przyrody.
W odniesieniu do wycinki dodano punkt zobowiązujący gminy do przyjmowania wniosków składanych drogą elektroniczną. Na ministerstwo klimatu i środowiska nałożono zaś obowiązek udostępnienia w biuletynie informacji publicznej resortu formularza takiego wniosku w formie dokumentu elektronicznego.
Obowiązujący od 27 stycznia br. wzór wniosku można pobrać ze strony BIP MKiŚ. Zamieszczamy go również w formie załącznika pod tym tekstem.
5_Formularz_wniosku_o_wydanie_zezwolenia_na_usuniecie_drzewa_lub_krzewu__art_83b_UOP_